vrijdag 15 november 2013

Wat jullie ons schreven

foto: Rob Vermeulen
De afgelopen dagen zijn in de mailbox van Oom Joost een heleboel reacties op de reünie binnengekomen (en ook nog eentje in de brievenbus). 
Hieronder een kleine selectie daaruit.


10-11-2013
Allerbeste organisatoren,

Hartelijk dank voor het organiseren van deze geweldige reunie!
Het is een waar feest van herinneringen geworden, en fantastisch om alles en iedereen weer te zien!
Vooral het weerzien met Eddie de Moor en de vrouw van meneer Vink was ontroerend!!
Hopelijk tot over 5 jaar!
Heel bijzonder.

Met diepe groet en vivat Vondeliani!
Antoinette Strengers


10-11-2013
Voor mij was het een geslaagde bijeenkomst met verrassende nieuwe inzichten die ik heb opgedaan. Was ook diep bedroefd van de lijst met overleden schoolgenoten…ik zag daar ook een heel dierbare bij staan en dat doet pijn. Het is onrechtvaardig. Oude vriendschappen die gelukkig weer wel een nieuwe kans krijgen. Fijn dat jullie het zo betaalbaar hebben gehouden, daar kwam nog het parkeergeld bij. Amsterdam lijkt goed voor de Amsterdammers en als ze bij gebrek aan woning in Amsterdam weg gepest worden, mogen ze alleen terugkomen als ze flink betalen! Het zij zo. De reünie was in ieder geval weer geweldig en daarvoor wil ik je van harte voor bedanken! Je hebt het mogelijk gemaakt, georganiseerd en het Vondel blijft zo gewoon levend! (al hebben we hem begraven!!)

Lieve groet,

Yvonne Boendermaker


11-11-2013
Zaterdag ben ik op de Vondelreunie geweest.
Ik heb ervan genoten en wil jullie – de organisatoren van dit alles  - heel hartelijk bedanken.
Het is geweldig zoals jullie je ervoor inzetten om deze reunie eens in de zoveel jaar te organiseren.
Ik ben leerling van het eerste schooljaar – 1957 -  en het was heel bijzonder om zoveel medeleerlingen van het eerste schooljaar daar te kunnen ontmoeten.  Zelfs een aantal leraren waren aanwezig.
Dit is toch wel een heel kostbare herinnering en ik kan met veel genoegen terugkijken op deze avond.
Nogmaals, complimenten voor de goede organisatie, het bijhouden van adressenbestand, het lekker verzorgde eten en het laten zien van oude foto’s en de film ‘ de Moriaan geschuurd’.  (Heb hem nog eens rustig op YouTube bekeken).
En wie weet …… tot ziens op een volgende reunie.

Hartelijke groet
Liana  Toepoel - Wesselink


11-11-2013
Lieve allemaal,
Ik heb een geweldige avond gehad. Bedankt voor de goede organisatie, ik heb erg genoten en veel dierbaren terug gezien. Opeens gerealiseerd , dat ze eigenlijk best dierbaar zijn. Zoals mijn herinneringen aan vroeger!
Hoop dat ik een lijst krijg met mail adressen, zodat ik wat makkelijker in contact kan komen.
Groetjes Cobi Haringsma


11-11-2013
Jongens, jullie organisatie was geweldig en heel leuk om nu foto's en teksten opnieuw te kunnen zien en lezen.
Allemaal heel erg bedankt!! 
Renee vd B - Samsom



12-11-2013

Beste Oom Joost,

Het was heel zorgvuldig en goed georganiseerd en ik vond de stemming erg positief.
Heel veel complimenten dus!

Ik heb de volgende vraag: komt er een lijst van overledenen in de afgelopen reünie periode? Niet alles is bekend, denk ik, maar veel ook wel.
Je schrikt, tenminste ik,  als je tijdens het reünie gebeuren er mee wordt geconfronteerd en als je het daarvoor schriftelijk op je in kan laten werken, kan je er wellicht beter mee omgaan.
Voor mij was het overlijden van klasgenoten Rob de Vries en Sander van der Kerke nieuw. Bij Rob kwam ik een tijd over de vloer en hij zat ook in de redactie van de schoolkrant. Sander herinner ik mij van enkele intensieve, bijzondere gesprekken. Ook bij hem kwam ik wel eens thuis.

Zo heeft iedereen zijn eigen verhaal en zo hoort het ook.

Mooi als dit over vier jaar nog een keer kan, maar ik denk dan wel dat dit de laatste keer moet zijn. Ook een reünie proces verdient in mijn ogen een afronding.
Je kunt dan in  elk geval bij leven en welzijn op mij rekenen. Het was voor mij een feest om ook deze keer mijn bijdrage te kunnen leveren.

Hartelijke groet,

Louis Plas.


12-11-2013

Wat snel en geweldig leuk, de foto’s. Ik heb genoten van de avond en bij het zien van de foto’s
dacht ik wat heb ik nog veel mensen gemist waarmee ik had willen praten. Dank voor jullie grote
inspanning om dit weer tot een groot feest te maken.

Groeten Carolien Kraal.


Lieve Oom Joost,

Het was voor mij ook een zeer geslaagde avond.  Ik wil jullie nogmaals vriendelijk bedanken voor de organisatie, en de sprekers voor hun prachtige bijdrage. 

Bijgaand stuur ik mijn foto’s van de avond (bijna alleen van mijn jaargang).  Mogelijk kunnen jullie er enkele van gebruiken voor de blogspot website.

Zou het ook mogelijk zijn de Vondelianen te vragen of zij eventueel hun straat- en email adres willen delen met de andere Vondelianen?  Ik weet dat er data-privacy regels spelen maar als iedereen aangeeft of hij of zij er geen bezwaar tegen heeft zouden we wat meer contact met elkaar kunnen hebben (vooral voormij die niet meer in Nederland woont).  Ik heb alvast geen bezwaar.

Met Vondeliaanse groet en tot over vier jaar,

Mary Coronel
Nieuwelaan 123
B-1040 Brussel
Skype: coronma


12-11-2013
Lieve oom Joost,

Dank, jullie allemaal, voor jullie inspanningen, een fijne geslaagde reunie, de info en de leuke foto's meteen al!  Ik had geen bon op de auto bij het weggaan.

Voor nu en (graag) nog eens! Groet,
Aranka Korzaan




De organisatoren hebben helemaal rode koontjes gekregen van jullie lovende woorden ........


Geen opmerkingen: